Skargi i wnioski
SKARGI I WNIOSKI
Szanowny Pacjencie!
Dobro i zdrowie każdego pacjenta jest dla nas najważniejsze, dlatego dokładamy wszelkich starań aby nie zawieść zaufania, jakim Państwo nas obdarzyli lecząc się w naszej placówce. Jeśli jednak uważasz, że Twoje prawa są w jakiś sposób ograniczane lub łamane przez nasz personel - możesz złożyć skargę.
KROK I
Pierwotnie u ordynatora oddziału/lekarza kierującego oddziałem lub kierownika komórki organizacyjnej udzielającej świadczeń zdrowotnych.
Jeśli nadal nie będziesz zadowolony złóż skargę u Dyrektora naszego szpitala. Skargę pisemną można złożyć w sekretariacie dyrekcji od poniedziałku do piątku, w godzinach od 700 do 1435, kontakt osobisty z dyrektorem w sprawie skarg i wniosków w gabinecie dyrekcji w każdy czwartek, w godzinach od 1200 do 1300.
Kontakt telefoniczny do sekretariatu dyrekcji pod nr tel. (52) 39 56 769.
Możesz także złożyć skargę u Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta, którym jest Pani Karolina Wołk. Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta przyjmuje osobiście od poniedziałku do piątku, w godzinach 800 -1400, w pokoju nr 205, kontakt telefoniczny możliwy pod nr tel. (52) 395 65 17.
Jest to najkrótsza i najszybsza droga wyjaśnienia wszelkich nieporozumień.
KROK II
Jeśli jednak nadal nie jesteś zadowolony ze sposobu wyjaśnienia sprawy, wówczas o pomoc możesz zwrócić się do Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ.
POW NFZ Wydział Spraw Świadczeniobiorców - Dział Skarg i Wniosków
- osobiście ul. Podwale Staromiejskie 69, codziennie w godz. 800 – 1545,
- telefonicznie pod numerami - (58) 32 18 626, (58) 32 18 635,
- za pośrednictwem faksu pod numerem - (58) 32 18 628,
- drogą elektroniczną na adres e-mail: pow@nfz-gdansk.pl,
- korespondencyjnie na adres: ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk.
KROK III
Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Pacjenta:
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
01-171 Warszawa, ul. Młynarska 46
bezpłatna infolinia czynna w godz. 800 do 2000
od poniedziałku do piątku nr tel. 800-190-590
adres e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl
Jeśli uważasz, iż personel medyczny popełnił błąd w procesie leczenia bądź postępuje sprzecznie z zasadami etyki zawodowej to instytucją kompetentną do rozpatrzenia tego rodzaju sprawy jest:
Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Lekarskiej
80-204 Gdańsk, ul. Śniadeckich 33
tel. (58) 524 32 10
lub
Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej
Izby Pielęgniarek i Położnych
80-147 Gdańsk, ul. Wyczółkowskiego 17 A
tel. (58) 320 06 80
Jeśli jesteś niezadowolony ze sposobu pracy Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ, możesz złożyć skargę do Dyrektora oddziału, a także do Prezesa NFZ:
Dyrektor Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ
ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk
tel. (58) 751 25 18
fax (58) 751 25 16
Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia
ul. Grójecka 186, 02-390 Warszawa
tel. do sekretariatu (22) 572 60 13
Jeśli starasz się o uzyskanie odszkodowania to należy się zwrócić do dyrektora placówki, którą posądzasz o wyrządzoną szkodę oraz do firmy ubezpieczającej tą placówkę z prośbą o uzyskanie finansowego zadośćuczynienia lub wystąpić z wnioskiem do:
Wojewódzkiej Komisji ds. Orzekania o Zdarzeniach Medycznych
Pomorski Urząd Wojewódzki
80-810 Gdańsk, ul. Okopowa 21/27
nr tel. (58) 30 77 557