Badanie satysfakcji pacjentów
Badanie satysfakcji pacjentów przeprowadzane jest corocznie od 2004 r. Pacjenci wypełniają ankiety, na podstawie których wyciągamy wnioski służące poprawie jakości usług w naszym szpitalu.
Pacjenci zwracają uwagę na bardzo dobrą, troskliwą opiekę medyczną i czystość pomieszczeń szpitalnych. Generalnie wśród opinii pacjentów w naszym szpitalu pracuje życzliwy, w pełni wyspecjalizowany personel.
Niezadowolenie pacjentów najczęściej wynika z braku dostatecznego wyposażenia łazienek (półki, uchwyty, wieszaki, papier toaletowy). Często podkreślany był brak wyodrębnionej palarni, a także zbyt skromne posiłki, nie dostosowane do potrzeb wiekowych pacjentów). Pacjentom również nie podoba się wygłaszanie sprzecznych opinii na temat leczenia przez lekarzy i pielęgniarki.
Do ustalenia priorytetów dla poprawy jakości posłużył nam wykres Pareto. Dzięki tej analizie uzyskaliśmy wyraźny obraz istniejących problemów. Do obszarów wymagających poprawy należy wydłużony czas oczekiwania na przyjęcie do szpitala oraz czas załatwiania formalności. Poprawić należy również udzielanie wyczerpujących informacji przez personel o skutkach ubocznych leków, harmonogramie dnia i zasadach funkcjonowania oddziału oraz o rozmieszczeniu pomieszczeń.