Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij



Skargi i wnioski

SKARGI I WNIOSKI

Szanowny Pacjencie!

 

            Dobro i zdrowie każdego pacjenta jest dla nas najważniejsze, dlatego dokładamy wszelkich starań
aby nie zawieść zaufania, jakim Państwo nas obdarzyli lecząc się w naszej placówce. Jeśli jednak uważasz, że Twoje prawa są w jakiś sposób ograniczane lub łamane przez nasz personel - możesz złożyć skargę.

 

KROK I

          Pierwotnie u lekarza kierującego oddziałem lub kierownika komórki organizacyjnej udzielającej świadczeń zdrowotnych.

Jeśli nadal nie będziesz zadowolony złóż skargę u Dyrektora naszego szpitala.

  • skargę pisemną można złożyć w sekretariacie dyrekcji od poniedziałku do piątku,

w godzinach od 7ºº do 1435 ,

  • kontakt osobisty z dyrektorem w sprawie skarg i wniosków w gabinecie dyrekcji w każdy czwartek,
    w godzinach od 1200  do1300,
  • kontakt telefoniczny do sekretariatu dyrekcji pod nr tel. (52) 39 56 769.

Możesz także złożyć skargę u Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta, którym jest Pani Karolina Wołk.

  • Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta przyjmuje osobiście od poniedziałku do piątku w pokoju nr 122,
    w godzinach od 800 do 1400,
  • kontakt telefoniczny możliwy pod nr tel. (52) 39 56 984.


Jest to najkrótsza i najszybsza droga wyjaśnienia wszelkich nieporozumień.


KROK II

Jednak jeśli nadal nie jesteś zadowolony ze sposobu wyjaśnienia sprawy, wówczas o pomoc możesz zwrócić się do Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia, Wydział Spraw Świadczeniobiorców - Dział Skarg i Wniosków

  • osobiście ul. Podwale Staromiejskie 69, codziennie w godz. od 800  do 1545,
  • drogą elektroniczną na adres e-mail: pow@nfz-gdansk.pl,
  • korespondencyjnie na adres: ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk.

 

KROK III

Skargi, wnioski i petycje można również składać do Rzecznika Praw Pacjenta:

  • pisemnie na adres: Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, ul.Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
  • pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@rpp.gov.pl
  • poprzez ePUAP (Adres skrzynki ePUAP: /RzPP/skrytka)
  • faksem pod nr (22) 506-50-64
    • osobiście w siedzibie Biura Rzecznika Praw Pacjenta. w poniedziałki w godz. 9.00-18.00 od wtorku do piątku w godz. 9.00-15.00.
    • skargi i wnioski można składać także ustnie do protokołu, sporządzanego w czasie spotkania z pracownikiem Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

 

Jeśli uważasz, iż personel medyczny popełnił błąd w procesie leczenia bądź postępuje sprzecznie z zasadami etyki zawodowej to instytucją kompetentną do rozpatrzenia tego rodzaju sprawy jest:


Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Lekarskiej

Informację o możliwości popełnienia przewinienia zawodowego, skargi i wszelką korespondencję można składać osobiście w biurze lub listownie na adres:

 

Okręgowy Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowa Izba Lekarska

ul. Śniadeckich 33 80-204 Gdańsk

Tel.:  (58) 524 32 10

lub

 

Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych

80-147 Gdańsk, ul. Wyczółkowskiego 17 A
tel.: (58) 320 06 80

 

 

Jeśli jesteś niezadowolony ze sposobu pracy Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ, możesz złożyć skargę do Dyrektora oddziału lub Centrali NFZ:


Dyrektor Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ

ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk
tel. (58) 751 25 20
fax (58) 751 25 16

Centrala NFZ

  • pisemnie na adres: Centrala NFZ ul. Grójecka 186, 02-390 Warszawa
  • pocztą elektroniczną na adres: sekretariat.skargi@nfz.gov.pl
  • poprzez (adres skrzynki ePUAP): /NFZ-Centrala/SkrytkaESP
  • faksem pod nr: (22) 572 63 21
  • osobiście w siedzibie Centrali NFZ ul. Pruszkowska 17, 02-119 Warszawa,

 

 

Jeśli starasz się o uzyskanie odszkodowania to należy się zwrócić do dyrektora placówki, którą posądzasz
o wyrządzoną szkodę oraz do firmy ubezpieczającej tą placówkę z prośbą o uzyskanie finansowego zadośćuczynienia lub wystąpić z wnioskiem do:

 

Wojewódzkiej Komisji ds. Orzekania o Zdarzeniach Medycznych,
Pomorski Urząd Wojewódzki
ul. Okopowa 21/27 80-810 Gdańsk
nr tel. (58) 30 77 557

 

.

Dyrekcja i Pracownicy Szpitala

 

 

Chojnice, dnia 25.05.2022 r.

 

Ankieta satysfakcji pacjenta


Kontakt

Szpital Specjalistyczny
im. J. K. Łukowicza
ul. Leśna 10
89-600 Chojnice

tel. (052) 39 56 500fax. (052) 39 56 569sekretariat@szpital.chojnice.pl

Certyfkiaty